2014. augusztus 22., péntek

HORVÁT TRIP

Körülbelül 500 kilométert kocsikáztunk, mire elértük a Horvát tengerpartot. Eredetileg a Magas-Tátrába készültünk, de az esőzések ezt a tervet meghiúsították. Ahogy megláttuk az Adriai-tengert a szikrázó napsütésben, tudtuk, hogy jól döntöttünk. Az első napot  Novi Vinodolski-ban töltöttük. Ismerkedtünk a tengerrel, kávéztunk, söröztünk, majd véletlen betraverzáltunk a tengerparti sziklákon egy campingbe ahol aztán meg is szálltunk. Nem volt kiforrott úti cél, egyszerűen csak arra gondoltunk, hogy utazunk délnek, miközben minél többet mászunk és fürdünk az öt nap alatt. Másnap átmentünk Krk-szigetére, egészen Baška-ig. Itt véget is ért az utazás, gyakorlatilag itt ragadtunk. Itt minden adott volt egy jó mászáshoz, fürdéshez vagy akár deep water szólózáshoz.

Krk-sziget
A camping felé
Novi Vinodolski
Este a campingben
Mászóhelyek:

Portafortuna-ra véletlen találtunk rá, hiszen nem hoztunk magunkkal semmilyen kallert. Baška felé haladva vettünk észre néhány mászósisakos alakot, egy forrás menti parkolóban. Később visszamentünk és egy horvát pártól tudtuk meg, hogy van itt egy nem is olyan rossz fal. A kalauzukból a számunkra érdekes szektorokat lefotóztuk, majd elindultunk a szikla felé. (Körülbelül 15 percnyire van a beszálló.) Nem okozott csalódást. A könnyű utaktól a nehezekig volt itt minden. Két napot is eltöltöttünk itt, mindenki mászta az erejének megfelelő utakat. A kő kompakt volt és nagyon jól tapadt, úgy látszik jót tett neki ez a tengerparti sós levegő. Fantasztikus volt rajta a mászás. Az utak is jól kiépítettek, biztonságos volt a nittek sűrűsége és távolsága is. Célszerű egyébként 60-70 méteres kötelet vinni, mert egész magas falszakaszok is vannak.

Szeki a Giant Stairs-ben
A top alatt
Jani a Psychastenia-ban
Pajti a US Bushman-ban
Vissza a parkolóba
Bunculuka:  A tengerpartról a piros jelzés visz elvileg a szikla lábához egy nudista strandon át. Korábban persze kisebb volt a strand, de kinőtte magát így a piros jelzés a nudisták között vezetett minket a parton. - Gyerekek, fapofával átsétálunk.. - mondta Pajti, mi meg röhögtünk. Tény, hogy aznap több meztelen pasit láttunk a kelleténél, de a pálmát az a fickó vitte, aki főzőcskézett és a műszere félig belelógott a bográcsba.

A falszakasz keleti felét egyébként megtaláltuk, de nem volt tanácsos mászni rajta, mert a nudisták már közvetlen a fal aljában napoztak. A szikla pedig finoman szólva is omlós volt, mint a Győri Keksz. Nem hiszem, hogy osztatlan sikert arattunk volna, ha jó 50 kilós szikla darabokat szakítottunk volna le a napfürdőzők közé...

A tengerpart:

Aznap tovább álltunk fürdeni és deep water szólózni. Hiába az Adriai-tenger tényleg káprázatos. Az eldugott kis öblökben és a tenger mellett magasodó sziklák közt ugyanolyan jó volt fürdőzni, mint mászni. A szikla tömbök mellett jó mély a víz, így az ember kedvére táncolhatott a napsütötte köveken...

A tenger
DWS

Az utolsó nap megnéztünk egy a szálláshelyünkhöz közeli strandot is, mely homokos, kavicsos partszakasz volt. Itt is igazi élmény volt a nagy hullámokban úszni. Én kagylókat kerestem a kavicsok közt. Hatalmas mákom volt, 5 percnyi kutatás után mindjárt találtam is egy kiszáradt tengeri csillagot. Legnagyobb meglepetésemre még a neve is rá volt írva, de Patrick helyett ez állt rajta. Karlovacko. Az biztos, hogy  a nyári melegben egy kiadós mászás, vagy fürdés után jól csúszott a sör.

Tengeri csillag
Fantasztikus volt ez az 5 nap. Aki szereti a tengerpartot és a sziklák közelségét, annak bátran ajánlom. Ráadásul már egy ideje olcsóbb a horvát tengerpart, mint a Balaton. Igaz a lejutás drágább, de a strandokon senki sem szed belépőt és a camping is olcsó, a kaja pedig hasonló árban van, mint itthon. Igaz a tengeri herkentyűk drágák, de aki szereti, az nem fog csalódni… :)